* SALAM 1 MALAYSIA, SALAM KEMERDEKAAN*

* SALAM 1 MALAYSIA, SALAM KEMERDEKAAN*

Saturday, August 22, 2009

BERSAMA "UMI" TERSAYANG, PN. NOORAINY BINTI MOHAMED HANAPI

Salam 'Alaik....
Pertama mengenali dirinya, umi memang seorang yang tegas dan garang, hehehehehe. Bermula tingkatan 4 lah baru aku mula belajar di bawah bimbingannya. Pada ketika itu, umi menjadi guru tingkatan di kelas 4sc 2. Umi memang seorang yang tegas. Aku masih mengingati lagi sewaktu aku dirotan sebab tidak menyiapkan rumusan, heheeheheheh. Memang kelakar pada ketika itu, walaupun rotan itu amat menyakitkan,huhuhuhuhu. Aku tak siap kan rumusan tu sebab umi beritahu yang umi nak pergi kursus, jadi aku ngan kawan- kawan pun tak buat rumusan yang dikehendaki Umi, huhuhuhuhu.
Tapi, tiba- tiba je umi masuk kelas, dan minta kami untuk menghantar rumusan yang diberikan,huhuhuuhu. Apa lagi, aku pun mula lah "gabra", hehehhe. Dengan hati yang cuak, aku pun berterus- terang yang kerja sekolah aku x siap lg. Apa lagi, terus je aku di rotan.Adoiiiiiiiiiiiii....sakitnya......hhuhhuhuhhuhu.
Tu lah kenangan pahit aku pada awal- awal mengenali umiku, huhuhuhuhuu.
Namun, setelah beberapa bulan mengenali umi, baru lah ada keserasian antara kami. Al- maklum lah, nama pun sama kan,heheheehehh. Noorainy dan Noraini....heheehehheh. Ada lagi seorang nama guru yang sama ngan aku, iaitu Puan Noraini Seman, heheeheheh. kami pun serasi bertiga. Umi dan Puan Noraini sentiasa memberikan aku perangsang dan galakan agar aku turut menjejaki mereka untuk bergelar seorang pendidik. Alhamdulillah, dengan berkat restu mereka berdua, hari ini aku bertapak di bumi Tanjung Malim, yang menempatkan 1 institusi pengajian tinggi awam yang bergelar Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI). Sekian sahaja aku mencoretkan kenangan manis aku bersama dengan Umi dan Puan Noraini....
Umi, diriku amat menyayangi dirimu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

No comments:

Post a Comment